Majutusettevõtetes peatus jaanuaris 178 000 sise- ja välisturisti, mis on 6% enam kui aasta tagasi jaanuaris, teatab statistikaamet. Suurenes nii sise- kui ka välisturistide arv.
- Eestis ööbivate turistide arv suurenes. Foto: PantherMedia/Scanpix
Majutusettevõtetes peatus 98 000
välisturisti, mis on 6% rohkem kui eelmise aasta jaanuaris. Samas välisturistide ööbimiste arv kasvas 2%. Kuna ööbimiste arv suurenes majutatute omast vähem, oli majutusettevõtetes viibimise keskmine kestus veidi lühem kui 2015. aasta jaanuaris.
Soome turiste peatus majutusettevõtetes 2% enam kui eelmise aasta jaanuaris. Venemaalt saabunud turistide arv jäi eelmise aasta jaanuari tasemele ja seega esmakordselt üle pooleteise aasta majutusettevõtetes peatunud Venemaa turistide arv ei vähenenud. Kolmanda peamise turismipartnerriigi Läti turiste peatus majutusettevõtetes viiendiku võrra enam.
Rohkem turiste saabus mitmest Euroopa riigist, samuti Ameerika Ühendriikidest. Jätkuvalt suureneb Aasia riikidest saabunud turistide arv. 76% välisturistidest eelistas jääda ööbima Tallinnasse. Pärnu ja Tartu linna majutusettevõtetes peatus vastavalt 4% ja 6% välisturistidest.
Siseturiste peatus majutusettevõtetes 80 000, mida oli 7% rohkem kui eelmise aasta jaanuaris. 62% siseturistidest olid puhkusereisil ja 23% tööreisil. Harju maakonnas peatus 28%, Pärnu maakonnas 15% ja Tartu maakonnas 10% majutusteenuseid kasutanud siseturistidest. Nii Harju, Pärnu kui Tartu maakonna majutusettevõtetes peatus rohkem siseturiste kui eelmise aasta jaanuaris.
Jaanuaris pakkus külastajatele teenust 877 majutusettevõtet. Külastajate käsutuses oli 18 000 tuba ja 41 000 voodikohta. Täidetud oli kolmandik tubadest ja 26%voodikohtadest. Ööpäev majutusettevõttes maksis keskmiselt 35 eurot ning oli 2015. aasta jaanuariga võrreldes euro võrra kallim. Ööpäeva maksumus oli Eesti keskmisest kõrgem Harju maakonnas, kus ööpäev majutusettevõttes maksis 41 eurot. Pärnu maakonnas maksis ööpäev majutusettevõttes 25 eurot ja Tartu maakonnas 29 eurot.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.